Μαθαίνοντας για τα ζώα γύρω μας: Σκαντζόχοιρος, φίδι και αρκούδα
Σε ένα διασκεδαστικό εργαστήριο με παιδιά ηλικίας 6-12 ετών, εξερευνήσαμε τον κόσμο των ζώων και μάθαμε πώς να τα αναγνωρίζουμε, πότε μπορεί να τα συναντήσουμε και ποιες είναι οι ιδιαίτερες δυνατότητές τους. Στόχος μας ήταν να έρθουν τα παιδιά πιο κοντά στη φύση, να παρατηρήσουν και να καταλάβουν πώς τα ζώα ζουν και προσαρμόζονται στο περιβάλλον τους.
Μέσα από εικόνες, μικρές ιστορίες και παιχνίδια, γνωρίσαμε καλύτερα τρία πολύ ξεχωριστά ζώα:
-
Σκαντζόχοιρος: Μάθαμε ότι κυκλοφορεί κυρίως τη νύχτα, ότι έχει αγκάθια για προστασία και ότι τρέφεται με έντομα και μικρά ζουζούνια. Είδαμε πώς μπορεί να «κάνει μπαλάκι» για να προστατευτεί από τον κίνδυνο.
-
Φίδι: Εξηγήσαμε πού συναντάμε φίδια, πώς κινούνται χωρίς πόδια και πώς χρησιμοποιούν τη γλώσσα τους για να «μυρίζουν» το περιβάλλον. Ανακαλύψαμε ότι δεν είναι πάντα επικίνδυνα και ότι παίζουν σημαντικό ρόλο στη φύση.
-
Αρκούδα: Μιλήσαμε για το πού ζουν οι αρκούδες, τι τρώνε και πώς προστατεύουν τα μικρά τους. Τα παιδιά έμαθαν πόσο δυνατή είναι μια αρκούδα και πώς χρησιμοποιεί τις δυνάμεις της για να επιβιώσει.
Το εργαστήριο έγινε σαν ένα παιχνίδι εξερεύνησης: τα παιδιά έγιναν «μικροί εξερευνητές», έκαναν ερωτήσεις, μαντέψαν τι ζώο ήταν από το ίχνος ή τη φωτογραφία και φαντάστηκαν πώς θα ήταν αν είχαν τις δυνατότητες αυτών των ζώων.
Τι χρειάζονται οι δάσκαλοι για να κάνουν το εργαστήριο στην τάξη
Υλικά:
-
Φωτογραφίες ή κάρτες με ζώα και ίχνη τους (σκαντζόχοιρου, φιδιού, αρκούδας).
-
Μικρές αφηγήσεις ή παραμύθια για τα ζώα.
-
Πλαστελίνη ή χαρτόνια για δημιουργία αποτυπωμάτων/σχέδιων.
-
Μαρκαδόρους, μπογιές και ψαλίδια.
Βήματα:
-
Παρουσιάζουμε στα παιδιά τα ζώα με εικόνες και ιστορίες.
-
Συζητάμε πού και πότε μπορεί να τα συναντήσουμε.
-
Ζητάμε από τα παιδιά να φανταστούν ότι είναι αυτά τα ζώα και να περιγράψουν πώς θα κινούνταν ή τι θα έκαναν.
-
Δημιουργούμε μια μικρή «έκθεση ζώων» με σχέδια και αποτυπώματα.
Παιχνίδι για το τέλος: «Ποιο ζώο είμαι;» — ένα παιδί περιγράφει ή μιμείται ένα ζώο και οι άλλοι προσπαθούν να μαντέψουν ποιο είναι.
Χρόνος
Η δραστηριότητα διαρκεί περίπου 1 ώρα:
-
15’ παρουσίαση ζώων
-
30’ δημιουργία και παιχνίδι
-
15’ συζήτηση και παρουσίαση εργασιών
Με αυτό το εργαστήριο τα παιδιά έμαθαν όχι μόνο να αναγνωρίζουν ζώα όπως ο σκαντζόχοιρος, το φίδι και η αρκούδα, αλλά και να κατανοούν τις ιδιαίτερες δυνατότητες τους και τον ρόλο τους στη φύση — μέσα από παιχνίδι, δημιουργία και περιέργεια.


.png)

Comments
Post a Comment